رئیس کل دادگستری زنجان: توسعه نهاد میانجیگری در دستورکار مسئولان  قضایی قرار گیرد

8:50 - 11 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۱۰۸۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری زنجان: توسعه نهاد میانجیگری در دستورکار مسئولان  قضایی قرار گیرد
رئیس کل دادگستری زنجان با اشاره به اینکه توسعه نهاد میانجی‌گری در دستورکار مسئولان  قضایی قرار گیرد، گفت: با توسعه  کمی میانجیگران در همه حوزه‌های قضایی شاهد افزایش سازش در پرونده‌ها خواهیم بود.  

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین علی فرجی برحق در آیین تحلیف ۱۱ نفر از میانجیگران استان زنجان با بیان اینکه امر مهم صلح و سازش  مورد تاکید آموز‌های دینی است، گفت: ایجاد سازش در پرونده‌ها ضمن کمک به فرایند دادرسی عادلانه، در کاهش ورودی پرونده به دادگستری نیز موثر است.

وی با تبریک به میانجیگران استان زنجان با بیان اینکه نهاد میانجی گری در راستای اصلاح میان طرفین دعوا فعالیت خواهد کرد افزود: توجه به عدالت در امر صلح و سازش سفارش شده است که در این صورت رحمت الهی را به همراه خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری زنجان با اشاره به اینکه توسعه نهاد میانجی گری دستور کار مسئولان  قضایی قرار گیرد، ادامه داد: با توسعه  کمی میانجی گران در همه حوزه‌های قضایی شاهد افزایش سازش در پرونده‌ها خواهیم بود.  

حجت الاسلام والمسلمین فرجی برحق افزود: اهمیت کار سازش در پرونده‌ها ارجاعی به میانجیگران بسیار بالا است و این موضوع در جرایم ۶ الی ۸ آئین دادرسی کیفری مورد توجه میباشد و آنهم با رضایت طرفین خواهد بود

وی اظهار کرد: میانجیگران بایستی پرونده‌های ارجاع شده برای سازش را در بازده زمانی ۲ ماهه تعیین تکلیف و نتیجه را به دادگاه اعلام کنند.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *